28 februari lekker op stap geweest met een aantal leden van kano club tilburg

deze waren alle ook lid van de EKC te edegem.
een erg leuk dagje, met wel veel wind.

hieronder een korte beschrijving van het traject

Dit is een relatief lang traject. Dit komt vooral omdat de rivier het eerste stuk erg bochtig is.

Het eerste stuk vaar je eigenlijk tot aan montanau in een open vlakte, de rivier is erg bochtig, zo erg zelfs dat je regelmatig naar elkaar kan zwaaien als je net een bocht om bent. Met deze waterstand zijn vele plekken ook overstroomd, maar het is duidelijk te zien hoe de rivier loopt.

Het is wel opletten voor omgevallen bomen/ lage bruggen en op een enkele plek (prikkel)draad (op een plek liep deze ook over de rivier) Dit is allemaal goed van te voren te zien, sommige kun je al varend een weg vinden andere moet je oven overdragen.

(op google maps kun je goed zien hoe bochtig de rivier is)

Zodra je in het dal komt (vanaf montenau) wordt de rivier wat minder bochtig, je hebt hier bijna geen last meer van bomen en de stroming wordt iets interessanter. ????Vanuit hier vaar je lekker door naar pont. Het laatste stukje zul je iets meer laaghangende takken tegen komen, dit zijn meestal dunne taken die niet zozeer gevaarlijk, maar wel irritant zijn.

Het stuk valt onder de derogatie regeling.

Het stuk is geschikt voor mensen die reeds goed kunnen sturen met de boot en relatief makkelijke keerwaters zonder problemen kunnen halen.

Niveau: klasse 2/3 (redelijk???? wat versperringen door bomen en lage bruggen)

(waterstand was +/- 98 cm) minimun 65 cm peilschaal te montenau

Start coordinaat 50.349164,6.170813

Engelbrucke (N676) in amel (ambleve)