Afgelopen zondag, 11 maart ontdekten leden van kano vereniging Oisterwijk dat hun hele slalombaan was vernield. Deze was een week eerder opgebouwd voor de start van het kanoseizoen. Deze slalombaan is noodzakelijk voor de de trainingen die 23 maart weer beginnen.

Zondag 11 maart stond de laatste winter training in zwembad de Leye plaats. Vooraf aan de training zagen enkele leden dat de palen van de slalombaan er niet meer stonden. Omdat een aantal fanatieke leden nu al buiten aan het trainen is, is de slalombaan een paar weken eerder dan normaal opgebouwd.

Blijkbaar hebben de vandalen ingebroken op het afgesloten terrein van het Staalbergven en hebben de lijnen waar aan de slalompoortjes hangen doorgesneden. De palen waar de slalompoortjes aanhangen zijn in het water gegooid. Hoe groot de schade precies is kan op dit moment nog niet met zekerheid gezegd worden maar zeker vele honderden euro ????s. Ook moet er weer veel vrijwillige inzet van de leden gevraagd worden om alles op tijd te herstellen.

Op vrijdag 23 maart beginnen buiten de wekelijkse trainingen weer. Naast trainingen op het gebied van kanoslalom word er ook getraind voor kanopolo en wildwater. Ook voor dit jaar zijn er al weer een aantal reizen gepland naar het wilde water in Frankrijk.