Zoals elk jaar is eind september het seizoen van het Staalbergven weer is ten einde. Dan kunnen wij als kanovereniging onze trainingsmogelijkheden weer volledig gebruiken. In het zwemseizoen geeft de vereniging de ruimte aan de zwemmers.

Afgelopen week hebben verschillende leden hard gewerkt om de slalombaan en het kanopolo veld weer op te bouwen. Dit jaar is de indeling een beetje anders: We hebben nu vooraan 2 goaltjes hangen voor kanopolo en meer naar achteren hangen de poortjes van de slalombaan. Vanwege het lage water in het Staalbergven kan het eerste deel van het ven tussen de steigers niet gebruikt worden.

Slalom en polo

Slalom hebben de meeste mensen al wel eens ergens gezien, in deze discipline vaart de kanoër zo snel mogelijk een parkoers. Dit parkoers bestaat uit een serie poortjes boven het water en uiteraard moet je varen zonder de poortjes aan te raken. Voor iedere keer dat dit toch gebeurt, krijgt de kanoër 5 seconde straftijd! Kanopolo is een spectaculaire manier van kanoën, je kan dit het beste vergelijken met waterpolo, maar dan zit in je kano. De goaltjes hangen op 2 meter hoogte en de keeper mag proberen de bal uit het doel te houden door zijn peddel omhoog te steken. Bij kanopolo kan het er soms hard aan toe gaan, vandaar dat er ook altijd beschermende maatregelen worden genomen zoals een helm met gezichtsbescherming en een stevig zwemvest.

Mocht dit jou aanspreken, kom dan eens vrijblijvend kijken of meetrainen op vrijdagavond. Het clubhuis is vanaf 19:30 geopend. Meer info op www.kvoisterwijk.nl