Kanovaren op wildwater in Oktober? Ja in oktober! Afgelopen zondag ochtend kwam een groep leden van kanovereniging Oisterwijk samen bij het vereniging gebouw op het Staalbergven om de kano????s op de auto????s te binden en vertrekken voor een dag varen in Duitsland.

De leden van de vereniging trainen iedere vrijdag op het Staalbergven maar dat is natuurlijk niet het doel. Het doel is wildwater. Helaas is er geen wildwater in de buurt en daarvoor moet worden uitgeweken???? naar het buitenland. In de zomer trekken de leden naar het wildwater in Franrijk of Slovenie maar voor een dag tochtje kun je in herfst ook prima terecht in Duitsland, zoals dit keer bij Hohen Limburg.

Koud zeker? Volgens Anke Vorstenbosch viel het wel mee. ????maar ik ben dan ook niet omgeslagen en???? heb de juiste kleding aan. Anderen die wel omsloegen hadden meer last van de kou. Deze keer gingen we varen in Hohen Limburg, hier is een kano slalom baan. Deze baan is ongeveer 800 meter???? lang en is prima geschikt om je techniek te oefenen. Als je aan het eind van de baan bent draag je je kano weer naar boven en begin je weer voor aan???? Hoe ging het wildwater varen? ????het was best een tijd geleden dat ik op wildwater gevaren had. Op zich ging het goed alleen op een bepaald punt bleef ik op een wals surfen, waar ik niet meer gemakkelijk uit kwam???? Je zegt op een wals surfen wat betekend dat? ????Een wals is een soort golf door een verval in het water. Als je bij de vis trappen in het Lindepark kijkt zie dat in het klein. Doordat het water aan de oppervlakte terug stroomt richting de wals kun je als het ware op de golf blijven surfen. Meestal lukt dat maar heel even maar nu kwam ik niet meer zo snel van de golf af????

Voor foto????s klik hier