Sinds er weer met groepjes van 4 personen gesport mag worden, heeft de kano vereniging de trainingen weer gestart. De leden zijn blij dat er na lange tijd weer getraind kan worden.

Voorzitter Twan Geraats verteld dat de leden blij zijn dat men weer kan sporten. “De leden zijn blij weer op het water te zitten en hun sport te kunnen uitoefenen. Het is nu langer licht buiten en de avondklok word aanstaande woensdag opgeheven. De afgelopen weken werd de training op vrijdagavond druk bezocht.”

De locatie op het Staalbergven ziet er prima uit, de slalombaan hangt boven het water met op de achtergrond de ondergaande zon. “We hopen nu vooral dat de kleedkamers en ontmoetingsruimte weer snel open mogen van de overheid, want we missen nu een deel van het sociale aspect van een vereniging”

De trainingen bestaan uit een combinatie van kano techniek, conditie en spel. Zodra de water temperatuur omhoog gaat gaan we ook weer meer wildwaterkano technieken oefenen. In iedere training zit ook een spel, vaak is dat kanopolo. De training is een uur lang buiten actief bezig zijn op en rondom het water. Geschikt voor iedereen die geïnteresseerd is in de kanosport of gewoon buiten wil sporten.

Een van de spellen die vaak gespeeld word is kanopolo; “Een erg intensief spelletje dat vergelijkbaar is met waterpolo, maar dan in je kano” verteld Twan. Zoek het op via Youtube, er zijn veel filmpjes te vinden! De meest opvallende spelregel is dat je omgeduwd mag worden zodra je de bal in handen hebt.

Mocht jij dat zelf een keer willen ervaren, kom dan gewoon eens meetrainen op vrijdagavond.