Een sliert met gekleurde lichtjes versierde kano’s, kayaks en een raft voer afgelopen vrijdagavond van de brug bij de Willem de Zwijgerlaan naar het Lindepark en weer terug. Ieder jaar viert de kanovereniging het einde van de zomertijd met een lichtjestocht.

Met een groep van 30 personen verzamelde de leden en belangstellende bij de Dumoullin brug aan de Willem de Zwijgerlaan. Nadat alle boten waren versierd met lichtjes en het opblaasbare raft was opgepompt voeren de leden naar het Lindepark om daar een beker warme chocolademelk te drinken om daarna weer terug te varen.

Voorzitter Twan Geraats verteld; ‘Ieder jaar, als het weer kouder en eerder donker wordt varen wij deze lichtjestocht. Jaren geleden markeerde deze tocht het einde van ons buiten seizoen. Tegenwoordig gaan de trainingen buiten het hele het jaar door, althans zolang er geen ijs op het Staalbergven ligt’