Afgelopen weekend, 3, 4 en 5 maart is een groep van Kanovereniging Oisterwijk gaan kanoën in de Ardennen. Op zaterdag is er een tocht over de Ourthe gevaren, de zondag was gereserveerd voor de Amblève. Dit zijn een van de weinige trajecten in België waar je zonder een speciale vergunning mag varen in de Ardennen.

Vrijdagavond verzamelde de groep bij de verenigingsgebouw op het Staalbergven om daarna te vertrekken naar een blokhut in Stoumont. Na een goed ontbijt de volgende ochtend werd warme kleding aangetrokken voor de eerste kanotocht op de Ourthe. Nadat de auto’s op de juiste plekken stonden zijn we ingestapt. Koud was het wel dit weekend, onderweg voeren we langs de ijspegels. Het was een mooie natuur regelmatig zagen we beversporen. Op de rivier hebben we hoop geoefend met traverseren, keerwaters en spelen in golfjes. Daan ging om en probeerde te eskimoteren, maar helaas het lukte niet dus ging hij zwemmen. Na ongeveer 14 kilometer kwamen we bij het eindpunt.

Op zondag hebben we een tocht van 10 kilometer van Stavelot naar Coo gevaren, waar we net voor de waterval zijn uitgestapt. Tijdens deze tocht ervoeren deelnemers dat het niet handig is om je van een boom af te duwen. Dat is een garantie op omgaan. Na de tocht was het tijd om weer naar Oisterwijk te gaan.

Het was een gezellig weekend en leerzaam weekend. Deze activiteit was daarmee een goede voorbereiding voor de volgende tochten. Tijdens hemelvaart gaat de vereniging naar Sault-Brenaz en in de zomervakantie naar Slovenië. Op vrijdagavond is om 20.00 uur weer de volgende training bij het Staalbergven. Wil je een keer meevaren neem dan contact met ons op.